Ενημέρωση γονέων

sxoleio-300x124      Για τον έγκαιρο προγραμματισμό σας, σας γνωστοποιούμε ότι οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τμημάτων θα ενημερώσουν τους γονείς των μαθητών/τριών τους σε συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στις 18:30 - 19:30 ως εξής:

Για τα τμήματα της Β τάξης τη ΔΕΥΤΕΡΑ 27/9

Για τα τμήματα της Γ τάξης την ΤΡΙΤΗ 28/9

Για τα τμήματα της Δ τάξης την ΤΕΤΑΡΤΗ 29/9

Για τα τμήματα της Ε τάξης την ΠΕΜΠΤΗ 30/9

Για τα τμήματα της ΣΤ τάξης την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1/10

 

Αγιασμός σχολικού Έτους 2021-2022

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες, ευχόμαστε ολόψυχα καλή σχολική χρονιά με υγεία και πρόοδο στα παιδιά μας!

   Ο αγιασμός θα γίνει τη Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου στις 10:00. Η προσέλευση των μαθητών/τριών θα είναι στις 8:15 σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ. Η είσοδος στο σχολείο θα πραγματοποιείται με βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από COVID (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού self-test, το οποίο θα γίνεται 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο Σχολείο (δηλαδή την Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου). Είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας. Ο αγιασμός θα τελεστεί με εκπροσώπους μαθητών και εκπαιδευτικών στην πάνω αυλή. Οι υπόλοιποι μαθητές θα παρευρίσκονται στα τμήματά τους. Με τη λήξη του αγιασμού οι μαθητές /τριες θα αποχωρήσουν με ευθύνη των γονέων - κηδεμόνων, έχοντας πάρει τα βιβλία τους.

Αυτοδιαγνωστικά τεστ

sxoleio-300x124      Ενημερώνουμε ότι οι μαθητές όλων των βαθμίδων προμηθεύονται από την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου ως και την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου έξι (6) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των τριών επόμενων εβδομάδων (13-3/10), δηλαδή ολόκληρου του Σεπτεμβρίου, και να προσέρχονται στο σχολείο σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών. Υπενθυμίζεται ότι:

• το self-test θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Παρασκευή, έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα του διδακτικού έτους, το τεστ πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα 13/9,

• ο διαγνωστικός έλεγχος μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self-test) είναι υποχρεωτικός για τους μαθητές και τις μαθήτριες,

• βεβαίωση self-test οφείλουν να φέρουν οι μαθητές που δεν έχουν τυχόν βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου),

• η δωρεάν διάθεση self-test από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

Καλό καλοκαίρι

unnamed

Ο Διευθυντής και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου εύχονται σε όλους τους μαθητές /μαθήτριες και τους γονείς τους ένα καλό, ξεκούραστο καλοκαίρι.

Λήξη Διδακτικού Έτους - Επίδοση Τίτλων Προόδου και Σπουδών

download 33Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες

Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021, ημέρα λήξης των μαθημάτων, μόνο οι μαθητές/τριες θα προσέρχονται εντός σχολείου από τις 8:15 έως τις 9:30 για την επίδοση σε αυτούς των Τίτλων Προόδου και Σπουδών. Οι συνοδοί γονείς, ιδιαίτερα των μικρών μαθητών, μεριμνούν για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών. Η πρωινή υποδοχή δε θα λειτουργήσει.

Κατασκευάζουμε ταΐστρες για τα πουλιά

Οι μαθητές του Ε1 αποφάσισαν να κατασκευάσουν με τη βοήθεια των γονέων τους ταΐστρες για τα πουλιά που επισκέπτονται την αυλή του σχολείου με φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά. Η ιδέα ήρθε μετά την επεξεργασία της Γλωσσικής ενότητας «Κατασκευές».

Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση, έφεραν τις ταΐστρες στην τάξη και χθες τις κρέμασαν με τη βοήθεια της δασκάλας τους στα δέντρα του σχολείου. Τα σημεία επιλέχθηκαν προσεκτικά, οι ταίστρες γέμισαν με σπόρους και τα παιδιά ένιωσαν περήφανα που «υιοθέτησαν» άγρια πουλιά στην αυλή του σχολείου τους!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
01/11 
start stop bwd fwd

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πέλλα

spoudaia-diakrisi-gia-to-arxaiologiko-mouseio-pellasΟι μαθητές και μαθήτριες της Δ΄ τάξης του σχολείου τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα επισκέφτηκαν με τους εκπαιδευτικούς τους και την ξεναγό τον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας, ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο καθώς και στο μουσείο έχοντας την ευκαιρία να δουν και να θαυμάσουν αξιόλογα εκθέματα της ελληνικής ιστορίας.

Επιλογή β' ξένης γλώσσας στην Ε΄ τάξη του σχολικού έτους 2021-2022

notepad-pencil-clip-art 4195351    Ενημερώνουμε τους γονείς των μαθητών/τριών της Δ΄τάξης ότι την επόμενη σχολική χρονιά 2021-2022, οι μαθητές/τριες, με την εγγραφή τους στην Ε΄τάξη,  διδάσκονται μια δεύτερη ξένη γλώσσα, επιλογή μεταξύ Γαλλικών και Γερμανικών, την οποία και θα παρακολουθήσουν στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Παρακαλούμε να συμπληρώστε το έντυπο - υπεύθυνη δήλωση που παραδόθηκε σήμερα στους μαθητές και να επιστραφεί έως τη Δευτέρα 24-05-2021 στο σχολείο.

Εγγραφές Ολοήμερου σχολείου για σχολικό έτος 2021-2022

sxoleio-300x124Σας ενημερώνουμε ότι για τον προγραμματισμό του Ολοήμερου σχολείου, οι γονείς/κηδεμόνες που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν τα παιδιά τους σε αυτό για το επόμενο σχολικό έτος 2021-2022, πρέπει να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση –δήλωση  η οποία δόθηκε σήμερα στους μαθητές/τριες και να την επιστρέψουν στο σχολείο το αργότερο μέχρι τις 14-05-2021,τέλος της εβδομάδας. Επισημαίνεται ότι γίνονται δεκτές ΟΛΕΣ οι αιτήσεις, σύμφωνα με νέα εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, χωρίς να υπάρχουν οι προϋποθέσεις εγγραφής και κατάθεσης δικαιολογητικών όπως ήταν τις προηγούμενες σχολικές χρονιές. Ο σχετικός λοιπόν πίνακας δικαιολογητικών του εγγράφου δεν συμπληρώνεται.

 

Ένα νέο ξεκίνημα

Ένα καινούριο ξεκίνημα!!!! 

Οι δασκάλες της πρώτης τάξης  καλωσορίζουν  ( ακόμη μία φορά φέτος!) τα πρωτάκια!!! Το πικ- νικ σε ομαδούλες στο γρασίδι της αυλής μας, οι βιωματικές δραστηριότητες, το φύτεμα λουλουδιών έχουν σαν στόχο την επανασύνδεση μεταξύ μας, ενδυναμώνοντας τις κοινωνικές και ψυχοσυναισθηματικές δεξιότητές μας! Αισιόδοξοι/ ες και χαρούμενοι/ες γιατί βρεθήκαμε πάλι μαζί! Μία καινούρια προοπτική μπροστά μας! Καλή μας αρχή!!!!

_Viber_2021-05-11_12-09-10
_Viber_2021-05-11_12-09-19
_Viber_2021-05-11_12-09-41
_Viber_2021-05-11_12-09-42
_Viber_2021-05-11_12-09-44
_Viber_2021-05-11_12-09-50
_Viber_2021-05-11_12-09-56
1/7 
start stop bwd fwd

 

Επαναλειτουργία σχολείων

sxoleio-300x124

   Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε/υπενθυμίσουμε ενόψει της επαναλειτουργίας της σχολικής μονάδας τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021 τα εξής:

1. Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών επανέρχονται σε αυτές της δια ζώσης εκπαίδευσης τόσο για τον πρωινό κύκλο όσο και για το ολοήμερο σχολείο.

2. Από τις 5 Μαΐου 2021 ισχύει η απόφαση του ΥΠΑΙΘ αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ.27707 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1825/τΒ/5-5-2021 και ορίζει τα σχετικά με το υποχρεωτικό μέτρο του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) για τον covid-19.

Όσον αφορά τον αριθμό των αυτοδιαγνωστικών τεστ ανά εβδομάδα να σημειωθεί ότι η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση ορίζει «τουλάχιστον άπαξ της εβδομάδας». Εγκύκλιος όμως του ΥΠΑΙΘ, υπ΄αριθ. 50209/ΓΔ4/5-5-21, που εκδόθηκε στηριζόμενη στην ΚΥΑ, ορίζει ότι «για την τρέχουσα εβδομάδα, διενεργείται δύο (2) φορές, προ Δευτέρας και Πέμπτης και πριν από την έναρξη των μαθημάτων». Ως εκ τούτου, για την εβδομάδα που θα επαναλειτουργήσει η σχολική μονάδα θα χρειαστούν δύο αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι, και πιθανόν αυτό να επεκταθεί και στις υπόλοιπες εβδομάδες, μέχρι τη λήξη των μαθημάτων. Αν προκύψει κάποια διαφοροποίηση ή εξέλιξη στο θέμα, θα ενημερωθείτε.

Γενικά να αναφερθεί εδώ ότι τα τεστ αυτά γίνονται έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση των μαθητών/τριών το πρωί της Δευτέρας και της Πέμπτης, τα παίρνετε δωρεάν από τα φαρμακεία με το ΑΜΚΑ του παιδιού, δηλώνετε το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr στην κατηγορία «Σχολική κάρτα για covid-19», εκτυπώνετε ή σε περίπτωση αδυναμίας συμπληρώνετε  ιδιοχείρως και υπογράφετε με βάση το συγκεκριμένο υπόδειγμα το (αρνητικό) αποτέλεσμα και οι μαθητές/τριες  προσκομίζουν αυτή τη δήλωση αποτελέσματος προς επίδειξη στο σχολείο. Παρακαλούνται όσοι γονείς/κηδεμόνες προτίθενται, λόγω αδυναμίας εκτύπωσης, να προσκομίζουν ιδιόχειρη χειρόγραφη «σχολική κάρτα για covid-19», να αναγράφουν με κεφαλαία, μεγάλα κι ευανάγνωστα στοιχεία στο πάνω αριστερό μέρος της κάρτας τον κωδικό που εμφάνισε η δήλωση του αποτελέσματος του self-test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr

Το έγγραφο παραμένει στη σχολική τσάντα μέχρι τη διενέργεια του επόμενου αυτοδιαγνωστικού τεστ. Μαθητές/τριες που δε θα προσκομίζουν το έγγραφο, θα αποχωρούν από το τμήμα και θα οδηγούνται  στην ειδική αίθουσα covid που διαθέτει το σχολείο οπότε και θα ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες για την παραλαβή τους.

Αν το αποτέλεσμα του τεστ είναι θετικό, πρέπει εντός 24 ωρών να μεταβείτε σε δημόσια δομή (όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα) για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο.

3. Εξακολουθούν και ισχύουν απαρέγκλιτα όλα τα προηγούμενα μέτρα αποτροπής της διασποράς του covid-19 (υποχρεωτική χρήση μάσκας, αερισμός των χώρων, χρήση αντισηπτικών, αυλισμός σε διαφορετικούς χώρους κλπ)

 

Ευχές θερμές για τις γιορτές

egg-2107181 1920

Το εκπαιδευτικό προσωπικό και η διεύθυνση του σχολείου

ευχόμαστε σε μαθητές και γονείς

Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα 

Πρόγραμμα Archellon

11 1   11 2

Σήμερα 9 Απριλίου οι μαθητές και μαθήτριες του Β1, επισκεφτήκαμε το Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιας Χελώνας στη Γλυφάδα. Διαδικτυακά βέβαια. Είδαμε χελώνες σε ειδικά διαμορφωμένες δεξαμενές, να αναρρώνουν μετά από το ατύχημα ή μετά από ασθένεια. Η πιο συνηθισμένη αιτία που βρίσκεται κάποια χελώνα στο Κέντρο είναι κάποιο χτύπημα στο κεφάλι είτε από σκάφος είτε από άνθρωπο.

Διαβάστε περισσότερα: Πρόγραμμα Archellon

Πρόγραμμα Οδυσσέας

Οι μαθητές της ΣΤ1 φέτος συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Οδυσσέας του Πανεπιστημίου Κρήτης το οποίο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού οι μαθητές γνωρίζουν και συνεργάζονται με παιδιά αντίστοιχης τάξης του 8ου Δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης με θέμα τη Μετακόβιτ εποχή. Στην πρώτη τους διαδικτυακή συνάντηση οι εμπειρίες ήταν πρωτόγνωρες και τα συναισθήματα ενθουσιώδη. Τα παιδιά αλληλοσυστήθηκαν και παρουσίασαν με δικές τους ομαδικές εργασίες την τάξη τους και τις δραστηριότητές της, το σχολείο και τον τόπο τους. Ασχολήθηκαν με την ιστορία δημιουργίας του σχολείου τους, αλλά και γνώρισαν πτυχές τις ιστορίας του τόπου τους που αγνοούσαν. Με μεγάλη προσμονή περιμένουν και ετοιμάζουν τη δεύτερη συνάντηση που αφορά δημιουργικές εργασίες με κόμικς και ζωγραφιές, γραπτά κείμενα σε padlet αλλά και παρουσιάσεις σχετικά με το συγγραφέα Αντώνη Σαμαράκη.

1
2
3
4
6
7
11
13
15
1/9 
start stop bwd fwd

Γιορτή παιδικού βιβλίου

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.
Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.
Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,
καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,
ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,
πεταλούδες που στροβιλίζονται
ψηλά στον αέρα!
Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε-ρυθμούς, στίχους,
χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,
φανταστικές και αληθινές.
Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής
ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα
και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα μηνύματα
σου ανήκουν.
Όταν μοιραζόμαστε λέξεις, οι φωνές μας
γίνονται η μουσική του μέλλοντος,
ειρήνη, χαρά και φιλία,
μια μελωδία ελπίδας.
 
images3
Αφίσα και μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2021. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle και η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον εικονογράφο και συγγραφέα Roger Mello. Η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς μετέφρασε όπως κάθε χρόνο το μήνυμα στα ελληνικά. Το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού εκτύπωσε και διανέμει την αφίσα.
Έτσι και οι μαθητές και μαθήτριες του Β1 προσκάλεσαν στη διαδικτυακή τους τάξη τη συγγραφέα Αναστασία Ιωακειμίδου η οποία παρουσίασε το δίγλωσσο παδικό παραμύθι της "Το μαγικό δάσος - Magical Forest" με τρίστιχα ποιηματάκια σε μορφή χαϊκού. Τα παιδιά είχαν τόσες ερωτήσεις να κάνουν.... Σίγουρα τώρα ξέρουν για τον κόσμο των βιβλίων κάτι παραπάνω. Ευχαριστούμε την κ. Ιωακειμίδου για την προσφορά βιβλίου της στο σχολείο μας.
1 1
2 1
1 1
2 1
1/2 
start stop bwd fwd
Αλλά και οι μαθητές/τριες του Ε1 μαζί με τη δασκάλα τους στα πλαίσια ενός project για το παιδικό βιβλίο, συναντήθηκαν με τη συγγραφέα Γιώτα Κοτσαύτη στις 26/3/21 μέσω webex, αφού είχανε διαβάσει κείμενά της. Eκτός από τις ερωτήσεις που της απηύθυναν, δέχτηκαν μια πρό(σ)κληση από τη συγγραφέα: Να δημιουργήσουν την ακροστιχίδα του ΒΙΒΛΙΟΥ σε ομάδες, να εικονογραφήσουν  τα κείμενά τους και να δημοσιευτούν στο προσωπικό της ιστολόγιο, "ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ, ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ", την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου, 2 Απριλίου.  Μαθητές και δασκάλα δέχτηκαν με πολλή χαρά την πρόσκληση και έφτιαξαν σε ομάδες την ακροστιχίδα του ΒΙΒΛΙΟΥ με πρωτότυπες και πολύ δημιουργικές συνθέσεις. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά και επιπλέον τα παιδιά είδαν την ομαδική τους δουλειά να αναρτάται σε δημόσια ιστοσελίδα, κάτι το οποίο ανέβασε την αυτοπεποίθησή τους και θα γίνει κίνητρο για περισσότερα δημιουργικά ταξίδια! Σταθμός Νο 1..." Το όμορφο αποτέλεσμα με πολλές ακροστοιχίδες δημιουργία των μαθητών φαίνεται αν πατήσουμε παρακάτω:
1111111

 

Βιώσιμος πλανήτης

1

Τι επιπτώσεις έχει ο σύγχρονος τρόπος ζωής στο περιβάλλον; Πώς μπορώ να αλλάξω συνήθειες στην καθημερινότητά μου ώστε να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον; Πώς έχει εφαρμόσει σύγχρονες μεθόδους  σχεδιασμού το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) ώστε να αποτελεί ένα πρότυπο κέντρο περιβαλλοντικής βιωσιμότητας;  

Οι μαθητές και μαθήτριες του Δ1 ολοκλήρωσαν με επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Βιώσιμος πλανήτης  του ΚΠΙΣΝ στο οποίο συμμετείχαν μαζί με την εκπαιδευτικό της Θεατρικής αγωγής κ. Παπαδημητρίου. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό ανακάλυψαν τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μαθαίνοντας για τον σωστό τρόπο ανακύκλωσης.

Τα παιδιά έμαθαν αλλά και έδειξαν πόσο ευαισθητοποιημένα είναι σε πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος.

2  

Μαραθώνιος Ανάγνωσης

3 Σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Γαλλοφωνίας 2021 με μεράκι και αγάπη για τη γαλλική γλώσσα συμμετείχαν οι μαθητές και μαθήτριες από το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Τριλόφου.

Συμμετείχαν στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης με τους μύθους του Αισώπου και του Λα Φοντέν! μια εμπειρία που μοιράστηκαν με πάνω από 100 σχολεία και 40 καθηγητές γαλλικής γλώσσας από τη Β. Ελλάδα. Συγχαρητήρια στα παιδιά και στην εκπαιδευτικό Γαλλικής γλώσσας των σχολείων μας κ. Συμιτσή Ελένη. Μerci!

Την απόδοση του παραμυθιού " η αλεπού και τα σταφύλια" από τους μαθητές μας μπορείτε να την ακούσετε:

στα γαλλικά πατώντας εδώ στα ελληνικά πατώντας εδώ

1         2

Ραδιοφωνική μαθητική εκπομπή

4308

 

Οι μαθητές του Στ2 σας καλούν στη δική τους ραδιοφωνική εκπομπή με μουσική δικής τους επιλογής την Κυριακή 28 Μαρτίου 2021.  Ο σύνδεσμος του διαφημιστικού της εκπομπής τους που θα ακουστεί την Κυριακή 28/03/2021 στις 7 το απόγευμα είναι παρακάτω:

 

http://europeanschoolradio.eu/el/archives/production/4308#sch

Αφιέρωμα στη μεγάλη 200η επέτειο της 25ης Μαρτίου

24530523 1957-SOLOMOS

Γραμματόσημο με τις φιγούρες
του Σολωμού και του Μάντζαρου

Με αφορμή την επέτειο της επανάστασης του 1821, αφιερώνουμε σήμερα τον χώρο στην ιστοσελίδα ώστε να τιμήσουμε το ποίημα εκείνο που η ιστορία ανέδειξε ως το υπέρτατο ποίημα  των Ελλήνων, τον εθνικό μας ύμνο. Ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν γράφτηκε από τον Επτανήσιο ποιητή Διονύσιο Σολωμό τον Μάιο του 1823, δηλαδή τα πρώτα χρόνια από την έναρξη της Επανάστασης. Ο ποιητής τότε ήταν 25 χρονών.

Σε γνωρίζω από την κόψη
του σπαθιού την τρομερή
Σε γνωρίζω από την όψη
που με βιά* μετράει τη γη.
 
Απ΄ τα κόκκαλα βγαλμένη
των Ελλήνων τα ιερά
και σαν πρώτα, αντρειωμένη
Χαίρε, ω, χαίρε Ελεύθεριά.
*βιά=βιασύνη

  Ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν είναι ένα εκτενές ποίημα 158 στροφών (όλο το ποίημα εδώ). Η κάθε στροφή αποτελείται από 4 στίχους που έχουν εναλλάξ ομοιοκαταληξία (πλεχτή). Το ποίημα μιλά για την Επανάσταση. Οι μάχες ακολουθούν η μια την άλλη. Η Ελευθερία παρουσιάζεται σαν μια γυναικεία θεότητα που για να θριαμβεύσει πρέπει να ανασυρθεί από τα κόκκαλα των νεκρών προγόνων αγωνιστών.  Το ποίημα προκάλεσε τεράστιο κύμα φιλελληνισμού στην Ευρώπη. 

Η μελοποίηση έγινε από τον επίσης Επτανήσιο συνθέτη Νικόλαο Μάντζαρο που το έκανε ως εμβατήριο για να τραγουδιέται πιο εύκολα από όλους. Το 1864 (ημερομηνία που τα Επτάνησα εντάχθηκαν στο νεοσύστατο Ελληνικό κράτος) οι δυο πρώτες στροφές καθιερώθηκαν ως εθνικός ύμνος της Ελλάδας. Εκτός από την συμβολή του στην Απελευθέρωση, ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν άνοιξε το δρόμο για τη χρήση της δημοτικής γλώσσας στην Ελλάδα. (πηγή: giroapotimousiki.blogspot.com )

 

Ραδιοφωνικές σχολικές εκπομπές


i-radiofoniki-mathitiki-koinotita-tou-european-school-radio-esrlogo-1024x682

Κάποτε χρησιμοποιούσαμε το ραδιόφωνο ως το μοναδικό μέσο ενημέρωσης και διασκέδασης. Η μουσική και οι εκπομπές που ακούγαμε δεν ήταν και πολύ διαφορετικά από σήμερα αλλά ήταν το ίδιο αγαπημένα. Σε μια εξαιρετική ραδιοφωνική εκπομπή μέσα από το διαδικτυακό Ευρωπαϊκό Σχολικό Ραδιόφωνο οι μαθητές και μαθήτριες του Στ1 παρουσίασσν μια σημαντική έρευνα για τα ατυχήματα που επεξεργάστηκαν τη φετινή σχολική χρονιά όσο γινόταν ακόμη η διαζώσης διδασκαλία.

Ο σύνδεσμος της εκπομπής του Στ1 για τα ατυχήματα που ακούστηκε στις 16 Μαρτίου διαδικτυακά είναι:

http://europeanschoolradio.eu/el/archives/podcasts/6184 



 

Πρόσθετες πληροφορίες