Ψυχική ανθεκτικότητα - Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Teachers-training

       Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, σήμερα Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022 παρακολούθησαν τη δίωρη ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα "Η έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική μονάδα".           

   Εισηγήτρια του θέματος ήταν η κ Ιωαννίδου Μελπομένη, ψυχολόγος, μέλος της ΕΔΥ του σχολείου μας και με ιδιαίτερη εμπειρία στη διαχείριση στρεσογόνων καταστάσεων που μπορούν να απορρέουν από τη διαχείριση του εαυτού αλλά και των άλλων.

    Η επιλογή του θέματος ήταν πρόταση και ανάγκη του Συλλόγου Διδασκόντων και αφορούσε τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές και τις μαθήτριες καθώς οι συνθήκες της πανδημίας, του προηγούμενου εγκλεισμού των μαθητών/τριών και του καθημερινού, σχολικού, βιώματος αναγκαστικών μέτρων προφύλαξης δημούργησε ένα φορτισμένο κλίμα περιορισμού και κοινωνικής απομάκρυνσης.

  Ευχαριστούμε την κ. Ιωαννίδου για την τόσο εμπεριστατωμένη ενημέρωση τρόπων διασφάλισης ισορροπιών.

Ενδοσχολική επιμόρφωση e-twinning

_.png

Ενδοσχολική επιμόρφωση e-twinning
Την Τρίτη 10 και την Πέμπτη 12 Μαΐου πραγματοποιήθηκαν δύο ενδοσχολικές ενημερωτικές συναντήσεις στα πλαίσια της δράσης των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα  την συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Συγκεκριμένα έγινε παρουσίαση του προγράμματος e twinning “H.O.P.E-Have Only Positive Energy”,το οποίο πραγματοποιήθηκε φέτος από τους μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Στ΄ τάξης.

Στόχος του σχεδίου δράσης ήταν η ενημέρωση και εξοικείωση των εκπαιδευτικών με ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς και η μελλοντική υλοποίηση παρόμοιων έργων από περισσότερους εκπαιδευτικούς, με στόχο την επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Στη διάρκεια των ενημερώσεων παρουσιάστηκαν διαδικτυακά εργαλεία ,πρακτικές υλοποίησης ενός έργου , συμβουλές αξιοποίησης της πλατφόρμας e twinning και ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος.

Προστατεύοντας το παιδί

imagepp

    Ενδοσχολική επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Ανίχνευση κακοποίησης παιδιών και Διαχείριση περιστατικών» πραγματοποιήθηκε σήμερα 13 Απριλίου 2022, διαδικτυακά με εισηγήτρια την κοινωνική λειτουργό κ. Νιώπα.

     Η κ. Νιώπα μαζί με την ψυχολόγο κ. Πανταζή, στελεχώνουν το «Κέντρο Θεραπείας Τραύματος Παιδιού – Πρωτοβουλία για το παιδί» στη Βέροια   https://www.propaidi.org/pages/kethet-stoxoi-leitoyrgias.html              

   Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν  για πιθανές ενδείξεις σωματικής, ή και ψυχολογικής κακοποίησης και παραμέλησης  που  θυματοποιούν το παιδί στοχεύοντας έτσι στον επαναπροσδορισμό της πολιτικής του σχολείου σε θέματα κακοποίησης/ παραμέλησης παιδιών. Με την κατάλληλη ανταπόκριση και την άμεση αντίδραση των εκπαιδευτικών, το σχολείο εκπληρώνει έναν από τους σημαντικούς του ρόλους στην κοινωνία ως θεσμός που προάγει την προστασία και την πρόοδο των παιδιών.

Η Δημοκρατική Παιδεία ως μοντέλο εκπαίδευσης

eudec 2

     Μια ευκαιρία γνωριμίας με την Ελληνική Ομάδα της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για τη Δημοκρατική Παιδεία είχαν σήμερα Δευτέρα 4 Απριλίου οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σε μια τρίωρη διαδικτυακή ενημέρωση. Αγγίξαμε τη φιλοσοφία λειτουργίας ενός διαφορετικού σχολείου που εργάζεται πάνω σε θεμελιώδεις αρχές δημοκρατικής παιδείας όπως η  ισοτιμία, η υπευθυνότητα και η συνεργασία δασκάλων και μαθητών/τριών.  Από τον κύκλο διαλόγου έως τις μαθητικές συνελεύσεις, αναγνωρίσαμε την κουλτούρα του σεβασμού του άλλου, της εμπιστοσύνης και της αποδοχής, η οποία μπορεί να οδηγήσει έως και τη συλλογική λήψη αποφάσεων απ' όλα τα μέλη της κοινότητας σε μια αρμονική συνύπαρξη και συνευθύνη όλων. Ευχαριστούμε θερμά τις εισηγήτριες κ. Μόσχου Χριστιάνα και κ. Λουτριανάκη Βάλια.

 

Η διδασκαλία μέσα από την τέχνη

Με θέμα: "Η διδασκαλία μέσα από την τέχνη" η συνάδελφος εκπαιδευτικός κ. Κουτσούρα Παρασκευή ανέπτυξε την εμπειρία μιας εναλλακτικής παιδαγωγικής και διδακτικής προσέγγισης μαθητών και διδακτικών αντικειμένων μέσα από την τέχνη. Ανατρέξαμε από το αναγκαίο παιδικό ιχνογράφημα στην αρχή της σχολικής χρονιάς έως τη μέθοδο διδασκαλίας μαθημάτων μέσα από τη λογοτεχνία, τους μεγάλους ζωγράφους και τις τέχνες του θεάτρου, της μουσικής και των εικαστικών, ευκαιρίες σημαντκές να αναδυθούν οι κλίσεις και ιδιαιτερότητες όλων των μαθητών/τριών. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν τη δίωρη αυτή επιμόρφωση και να ενημερωθούν για μια καινοτόμο διδακτική προσέγγιση. Ευχαριστούμε την κ. Κουτσούρα Παρασκευή.

IMG-0eadd0ea2332ffbfa5693e6deb5e38d7-V
IMG-6f54fbc563890f3602bbea083228fde6-V
IMG_20220324_101412
1/3 
start stop bwd fwd

Διαθεματικότητα και διερεύνηση στην τάξη

Teachers-training

       Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, σήμερα Τρίτη 8 Μαρτίου 2022 είχαν τη χαρά να έχουν ως εισηγητή τον κ. Πατσιά Άγγελο σε μια δίωρη ενδοσχολική επιμόρφωση. Εκπαιδευτικός με ιδιαίτερη εμπειρία ενός διαφορετικού τρόπου διδασκαλίας και οργάνωσης του αναλυτικού προγράμματος ανέπτυξε το θέμα του με τίτλο: «Πώς δημιουργούμε συνθήκες για διαθεματικότητα και διερεύνηση στην τάξη»;

   Με αφετηρία τις προκλήσεις της εποχής, ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις της εκπαίδευσης των παιδιών του σήμερα με αλλαγή προτεραιοτήτων και με μια διαφορετική προσέγγιση της γνώσης μέσα από τη συμπερίληψη των βασικών αρχών του αξιακού συστήματος. Αρχές όπως αυτές της αλληλεξάρτησης, της προσαρμοστικότητας , του κύκλου, της ενότητας, της διαφορετικότητας και πολλές άλλες είναι οι πυλώνες στήριξης μιας νέας παιδαγωγικής αντίληψης. Τα σχολικά συμβούλια επίσης είναι μια ακόμη καινοτομία που παρουσιάστηκε στην εισήγηση ως βασικός άξονας ενός δημοκρατικού σχολείου με αυξημένη συμμετοχικότητα των μαθητών στη λήψη αποφάσεων.

  Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Πατσιά που μας έκανε μέτοχους σε αυτή την εκπαιδευτική γνώση επικοινωνώντας της εμπειρία του.

Πρόσθετες πληροφορίες